Elke dag een KUS?

9 november is in 1990 door de Verenigde Naties uitgeroepen tot de Dag van Kwaliteit. Deze dag doen we er alles aan om er een Kwalitatief Uitermate Superdag (KUS) van te maken.

Kwaliteit is:

De mate waarin goederen en diensten voldoen aan de eisen, behoeften en specificaties van de afnemer, klant en gebruiker.ISO9000

Het woord kwaliteit werd in het verleden veelal geassocieerd met robuustheid en degelijkheid, “gewoon goed” volstaat tegenwoordig niet meer, kwaliteit gaat tegenwoordig over onderwerpen zoals bruikbaarheid, toepasbaarheid, gebruikersgemak, toegevoegde waarde, maatschappelijk belang en partnership. In een eerder artikel scheef ik al dat het leveren van kwaliteit betrekking heeft op het aansluiten op de klantbehoefte.

Staat kwaliteit in uw organisatie hoog op de agenda? Is het onderdeel geworden van de manier van werken? Weet u wat uw klant/opdrachtgever echt nodig heeft? Of verliest u zich al gauw in de waan van de dag? 

In aanbestedingen wordt gevraagd om bijvoorbeeld een dienstverleningsplan op te stellen, te beschrijven wat een opdrachtgever allemaal van u kan verwachten en wat u eraan doet om de opdrachtgever te ontzorgen.

Het is van groot belang om te voorkomen dat de stukken die u schrijft enkel blijven bij een papieren werkelijkheid. BidPro adviseert en ondersteunt organisaties bij aanbestedings- en offertetrajecten. We helpen organisaties om de klantvraag te begrijpen, te beschrijven wat waargemaakt kan worden én om waar te maken wat aan de klant beloofd is.

BidPro zorgt er met u voor dat niet alleen 9 november de dag is waarop kwaliteit onder de aandacht wordt gebracht, maar om van elke dag een Kwalitatief Uitermate Superdag te maken.

#WQD18

Een afspraak maken? Neem contact met ons op.

Geplaatst in Blog.