Bert Hordijk stelt zich voor

Commerciƫle vraagstukken op het gebied van sales houden mij al bezig sinds mijn studie Organisatie Sociologie. In de afgelopen jaren heb ik me gespecialiseerd in aanbestedingen en complexe offertetrajecten. Een vak apart. Dergelijke salestrajecten starten immers niet alleen maar bij de klant aan tafel. De organisatie moet zich op een andere wijze dan gebruikelijk profileren om maximaal kans te maken de opdracht te winnen. Dat doet onder meer een stevig beroep op samenwerken en communiceren.

Daarin ligt mijn expertise. Met mijn achtergrond in de sales en ervaring met aanbestedingen, neem ik in het traject een kritische positie in. Ik verplaats me in de rol van beoordelaar. Wat vraagt de inkopende overheidsorganisatie precies? Wat is mogelijk de vraag achter de vraag?  En vervolgens onderzoek ik wat de betreffende onderneming daarin concreet te bieden heeft. En hoe er wordt geopereerd.

De antwoorden moeten naadloos aansluiten op de uitvraag. Er moet glashelder en zonder omhaal uit blijken dat de aanbesteder hier te maken heeft met een professionele partij die weet waarover hij het heeft. Bij wie de opdracht in goede (lees: de beste) handen is en die de inkoper volledig ontzorgt. Behalve in mijn rol als kritische beoordelaar zit mijn toegevoegde waarde in het maken van die tekstuele vertaalslag en het schrijven van effectieve aanbestedingsteksten.